2012-05-22
Fokus på vardagslyx i Interfloras nya sortimentskategori
Det nya sortiment Härliga hemmablommor på Interflora.se tar fokus på vardagskonsumtion, och trenden att integrera blommor och växter i inredningen. Sortimentet består för närvarande av 18 lättplacerade buketter, och levereras inom hela Sverige.
På Interflora.se lanseras nu en ny sortimentskategori med namnet Härliga hemmablommor. Som namnet antyder är dessa buketter och krukväxter framtagna för att vara särskilt lättplacerade i hemmet - oavsett om de beställs hem för att ställas på det egna vardagsrums-bordet, eller skickas som Blommogram till en vän.
Tanken bakom sortimentsutvecklingen är att möta den växande trenden med blommor och växter som ett naturligt inslag i inredningen. För Interflora, som med Interflora.se är en av Sveriges mest erfarna e-handelsaktörer, är Härliga hemmablommor också ett sätt att ta e-handeln vidare och attrahera nya kundgrupper.
- Att på ett smidigt sätt beställa hem allt från middagsmaten till hemelektronik har blivit en självklarhet för väldigt många. Vi vänder oss därför till dem som vill lyxa till vardagen med fräscha blommor, men som även lockas av bekvämligheten att handla på internet och få blomman levererad till sin bostad, säger Interfloras marknadschef Susann Kinberg.
Buketterna i Härliga hemmablommor håller samma höga hantverksmässiga standard som Interfloras övriga sortiment, men är enkla i sin utformning på så sätt att de endast innehåller en eller par olika sorters blommor och harmoniska färgkombinationer.
Härliga hemmablommor består för närvarande av 18 buketter, två krukväxter och ett krukväxtpaket. Det nya sortimentet ingår i Interflora.se:s ordinarie förmedlingssortiment, och levereras därför inom hela Sverige.
Information om företaget: Interflora AB
Nyheten presenteras i samarbete med MyNewsdesk