2013-09-19

Pressrelease från CA Mätsystem AB

Energi- och effektanalysator för samtidig mätning av transienter, alarmloggning eller energimätning i eldistributionsnätet. Instrumentet används för mätning på 1- och 3-fasapplikationer och är anpassat för analys av industri- och elkraft i mycket utsatta och smutsiga miljöer.

Mätområdet är mycket brett tack vare möjligheten att kunna ansluta olika strömtänger. Samtliga strömtänger kan blandas fritt vid en loggning. Instrumenten mäter växelström från 100mA till 6500A, likström från 100mA till 1400A samt spänning fas-nolla eller mellan faserna från 10V till 1200V RMS. Med den inbyggda omsättningen kan spänningar mellan 50mV-500kV samt strömmar mellan 10mA-60kA mätas och visas direkt i instrumentdisplayen.

Inspelningar och skärmdumpar sparas i minnet samt överförs till PC via USB för att analyseras med hjälp av medföljande svenska mjukvara eller exporteras till excel.

CA 8435 är mycket kompakt och stöttålig med IP67 kapsling. Med svensk meny och stor färgskärm är den enkel att använda. Vikten är enbart 3 kg. Dubbelisolerad samt säkerhetsklassad enligt IEC 61010 kategori IV 600V. Med 3 års garanti.

CA Mätsystem AB

Johan Bodin

E-mail: jb@camatsystem.com

Hemsida: www.camatsystem.com